Kursy walut
kupno | sprzedaż | |
---|---|---|
rozliczenie gotówkowe | ||
EUR | 4,2092 | 4,4715 |
USD | 3,9979 | 4,2474 |
GBP | 5,0358 | 5,3887 |
rozliczenie bezgotówkowe | ||
EUR | 4,2393 | 4,4408 |
USD | 4,0265 | 4,2183 |
GBP | 5,0615 | 5,3624 |
Sprzedajesz na portalu sprzedażowym (OLX, Vinted)?
Ostrzegamy przed wzmożonym działaniem oszustów, którzy wykorzystując portale ogłoszeniowe wyłudzają dane do Twojej bankowości elektronicznej, co w konsekwencji prowadzi do utraty pieniędzy z rachunku bankowego.
Jeśli jesteś zmuszany, aby podać dane typu: login i hasło do bankowości elektronicznej, PESEL, dane karty płatniczej, kody autoryzacyjne, kody BLIK podczas transakcji sprzedaży to niemal oczywiste, że ktoś próbuje Cię oszukać!
Jak uniknąć oszustwa?
- Prowadź rozmowy w ramach czatu dostępnego na platformie sprzedażowej – unikaj korespondowania w sprawie sprzedaży poprzez komunikatory jak np. przez Whatsapp, Messenger!
- NIGDY nie klikaj w link, przesłany przez rzekomego kupującego!
- NIGDY nie podawaj loginu, hasła i kodu uwierzytelnienia do bankowości elektronicznej na wyświetlonych formularzach – do uzyskania zapłaty za towar wystarczy podanie kupującemu numeru rachunku bankowego!
- Dokonuj rozliczeń bezpośrednio przez dany portal sprzedażowy i zapoznaj się z jego zasadami. Firmy kurierskie nie pośredniczą w płatności!
- Gdy wykonujesz transakcje płatnicze Bank zawsze wysyła Klientowi kody autoryzujące (w Aplikacji Mobilnej „Nasz Bank” lub w postaci SMS) – czytaj uważnie co potwierdzasz i nigdy nikomu ich nie podawaj!
Zachowaj szczególną ostrożność, gdy kupujący:
- Naciska na szybką, niezwłoczną przesyłkę;
- Przesyła „potwierdzenie zapłaty” i prosi o natychmiastową wysyłkę towaru;
- Kontaktuje się poza oficjalnymi stronami OLX, Vinted, Allegro;
- Wysyła wiadomość napisaną tzw. łamaną polszczyzną;
- Wysyła link i twierdzi, że w ten sposób odbierzesz płatność za przedmiot lub ustalisz wysyłkę z kurierem – TO OSZUSTWO!
- Prosi o podanie (w komunikatorze lub na fałszywej stronie, do której link sam Ci podeśle) danych z karty płatniczej lub danych do logowania do bankowości elektronicznej.
A jeżeli już podałeś dane karty płatniczej lub dane do logowania do bankowości elektronicznej natychmiast skontaktuj się z Bankiem w celu zablokowania karty płatniczej lub bankowości elektronicznej!